Sabtu, 11 April 2009

sementara tggu tawaran belajar

ari isnin smpai jumaat..mesti lar ari bekerja kn..kecuali ade cuti umum..
so sementara tunggu tawaran belajar,aku kne lah tolong mak n ayah niage..
sbnr nye dr sek rendah lag ak dh start tolong mak n ayah aku..best lar gak niage ni kekadang..
nak tau sebab ape???haha..klu nak pape free jew..men amik je..2 bru dnmekn anak tauke.
makann n minuman sume ader..pilih je mne satu.start kul 8.30 am ak kne lah prepare brg2..tolong mak masak..masak pe??hehheh..sbnrnye x de la nk dikate kn masak tp lebeh prefer gne perkataan "menggoreng"..keropok leko,nugget,hot dog,bebola n memacam la lagi..ok,pas2 dh siap leh hidangkan kt dlm dulang cntik2..then,buat air lak..bancuh air kt dlm balang air..memacam lar jenis air..tapi satu ari limit 5 jenis jer..takut x muat lak nak letak dlm lori pick-up(kenderaan tok niage bergerak)boleh terus niage kt atas lori 2 je..x yah susah2 pasang meja...ader air oren,anggur,sirap bandung,limau,laici,soya,cendol n byk lagi..klu time ak niage tetibe je haus,senang la amik je kt balang air 2..kul 11 pagi gerak g niage..pastu blek solat zuhur kul 2..rehat jap..kul 3 kne prepare lagi tok g tmpt niage satu lg kt satu sekolah ni..akhir tamat lah time aku nye keje lepas solat asar...blek niage kul 6.45 ptg..hmm 2 la rutin aku ari2..
korang rse penat x??tp bg aku x pe tolong mak n ayah mesti BERKAT kan..betol x...hehee

1 ulasan:

Hidayah berkata...

Betul... Kecik2 lagi da matang....