Sabtu, 11 April 2009

pelajaran yg paling ak suke...

urm...ckp pasal pelajaran kekadang maleh nak dgr...
tp sebenarnye x baik ckp cm2...ilmu 2 kn penting..
tuntut la ilmu sampi ke liang lahad..aku minat sangat dgn subjek ni...urm,ape lagi....bahara arab la...walaupun x tererr sgt tp x tau la..dh minat nk wt cne..hehehh...aku start blja bahasa arab time 6 tahun,taski abim..senawang,n.sembilan.mase 2 permulaan blaja nombor dlm bhse arab..syok rse nye bile dh dpt tau nombor2 tu dlm bhse arab..pastu blja la pasal nme ahli keluarga,anggota badan,haiwan,buah-buahan n byk la lg..nek sekolah rendah kne masuk sek agame sebelah ptg..tahap satu smpi tahap lima..time 2 blja memain jew...pas2 nek sek men dpt tawaran kt sek men keb sheikh ahmad...sek aku ni dekat atas sek shams..aku masok kelas aliran agame..dlm kelas ni sume perempuan jew..best gler...sume 1 kepale je..kamcing satu klass..ngn cikgu2 kt sne pon kitorang rapat..rindunyer kt cikgu2 sume..time klass bhse arab jer aku mesti semangat...kte minat bhse arab,mesti la kne cm2..nk tau x pe yg speacial time klass b. arab time 2??sebabnye ustazah yg ajar tu best n seronok gler..perangai die cm kitorang gak..nme die ustazah aisah hasmam...x sah klo x wt lawak..kengkadang kitorang gelak bukan sebab lawak die tp sbb die wt lawak die yg tergelak blek sorang2..yg paling ak suke ngn ustazah ni..die suke wt lagu cptaan untuk anak murid menghafal..seronok blaja cm2..lbeh cpat ingt..smpi skg aku x lupe lgu2 tu..ble dpt result pmr,aku mohon smka..pastu alhamdulillah,rezeki ak kt smka pedas..ak x sek kt sheikh ahmad lagi sebab aliran agame smpi form 3 jer...f4 x de aliran agame y blj b arab..
so aku pindah la...sedih gak tinggalkan sek...tp nk wt cne dmi mencapai cte2 aku nk jd pensyarah b arab suatu ari nnt,insya allah...amin.ok..ble dh kt smka pedas mle2 rse cm x bese...ye ar klass cmpur laki ponpuan...cm x best jew..tp dmi blaja wt x tau je lah..so,ustazah yg ajar aku b arab tinggi ialah ustazah nik maheran..org die kcik jew,lmh lmbut tp tegas sket ble mengajar..ye la die nk ank didik die bsungguh ble blaja.mase blaje pon ak wt lgu2 supaye cpt ingt so ajar kengkawan yg len..lgpon aku suke gak nyanyi cm nasyid2 ni.. berkat blaja dr ustazah2 n kawan2 alhamdulillah..bahasa arab ak pertahankan dpt cemerlang..dlm peperiksaan..syukur padaMU..mse spm ak jwb b arab punye la cuak,sampi menggigil...ishk2..dasyat tol..pas2 dah slh wt asyik risau je...je la kte subjek favorite..mne leh terus confident jew wlupon dh terer...haha 2 la cte nyer pasl B ARAB yg aku mnat sgt nih..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam..
rindu rindu rindu......
kt sekolah..
5 tahun kite bersame mira..
hahah
ko mst dh kenl perngai aku cmne an..
rindu mushrifh....
hahaha
rindu kelas..
rindu3...
bile la kite bole jmpe lg an ngn kenkawn sdsa...
joom la reunion kite2..
xpe mira..
t time kem 2 kite jmpe..
insyaallah..
aku harp sgt xde aral melintg untk aku p snee...
dipermudhkn urusan..
aminn..
teruskn blogging yew..
salam..

amirah abdollah berkata...

salam....
ya sodiqi amirah....
kaifa haluki...
emm,,sronok jer tgk blog nti ni...
smoge cte2 kte sume akan trcpai...
insyaallah...ssungguhnye Allah itu sentiase ade di sisi kite.....
smoge impian nti akan dmakbulkan Allah....
aminn....
doakan ana skali ye....
inni uhibbuki fillah....(";)